zaterdag 28 januari 2012

MmeZsaZsa's redacteur

Wie naait en een blog heeft, kent haar zeker. Wie naait en op het Internet surft vast ook en wie alleen maar naait en niet zo actief is op het wereldwijde web heeft haar naam vast ook al wel eens horen vallen. MmeZsaZsa is de blogster aller bloggers onder de naaisters, het lichtend voorbeeld, de 'naai-mama' (hoewel dat een beetje vreemd in de oren klinkt). MmeZsaZsa, u weet het of u weet het niet, brengt in maart haar eerste boek (jaja, eerste, want ik hoop dat er nog meer zullen volgen!?) uit met allemaal rokjes, zowel voor kinderen als voor vrouwen.

Toevallig wordt dat boek uitgegeven in de uitgeverij waar ik werk en toevallig ben ik daar redacteur en toevallig ben ik de enige in het hele bedrijf die naait en toevallig hebben ze mij (mij!)gevraagd om MmeZsaZsa's boek op inhoud te controleren, waarmee ik officiëel 'haar redacteur' word. Ik krijg dan al meteen van die beelden in mijn hoofd zoals je in films schrijvers wel eens hoort praten over hun 'editor', die hun boek mee vormt geeft en die vermeld wordt in het dankwoord, want 'without my editor this book was not possible'.
Nu ja, zo ingrijpend zal mijn invloed nu ook weer niet zijn (terug met de voetjes op de grond...), maar ik ben al ongelooflijk blij dat ik als één van de eersten het volledige boek van MmeZsaZsa in handen krijg en dat ik dan nog met kritische blik moet pieren naar foutjes die over het hoofd zijn gezien.

Als jullie binnen twee maanden MmeZsaZsa's boek in handen houden en een foutje ontdekken weten jullie bij wie jullie mogen komen klagen...

Laat ik afsluiten met een welgemeende JOEHOE!!

6 opmerkingen:

  1. Ik ga dat boek kopen enkel en alleen omdat jij de redactrice bent ;-) klasse hoor en een ferme stap in de goeie richting ;-) stel dat je nu nog je vorige job zou doen, dan had je deze kans nooit gekregen! nice!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo ik schenk je een award voor je blog! Ga maar snel kijken op de mijne! Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen